Rot og uorden på kontoret påvirker arbeidsglede og konsentrasjon. Ved å skape orden på kontoret får du gleden og konsentrasjonsevnen tilbake slik at du kan fokusere på arbeidet ditt. Å bruke tid på å planlegge kontoroppbevaring er en god investering. Vurder hvilke oppbevaringsmøbler dere trenger og velg praktiske og vakre arkivskap og kontorhyller som passer inn i miljøet. For kontoroppbevaring handler ikke bare om å få plass, men også om inspirasjon og trivsel på arbeidsplassen. Her får du noen tips til smart kontoroppbevaring!
Fleksibel kontoroppbevaring som kan utvides
Ved å velge kontoroppbevaring som kan tilpasses etter bedriftens behov, øker man fleksibiliteten. Benna er en serie fleksible kontorhyller, hvor du kan velge akkurat den varianten og det utseendet du ønsker. Alt fra sokkel til innredning kan tilpasses etter behov og smak. Er det en helt enkel bokhylle du ønsker eller kanskje et brosjyrestativ for å eksponere brosjyrer og magasiner? Med Benna-hylleserien finner du en løsning som passer nettopp deg. Med en fleksibel oppbevaringsløsning kan du utnytte oppbevaringsmøbler og lokaler optimalt samt møte nye behov som oppstår. God merking betyr at alle vet hvor ting skal stå, noe som bidrar til å opprettholde god orden og oversikt på kontoret.
Et stålskap med sjalusi sparer plass
Et sjalusiskap er en smart løsning som ofte overses. Med et stålskap med sjalusier unngår man dører som tar plass i rommet når de åpnes. Det innebærer at man kan frigjøre arealer til oppbevaring som man kanskje ikke tidligere har benyttet. I en smal gang eller på et lite rom der det ikke er plass til et vanlig stålskap kan et stålskap med sjalusi få plass og komme til sin rett.
Få mer gulvplass med en vegghylle
Ditt personlige arbeidsareal krymper jo mer fellesarealene vokser. Ved å tenke vertikalt når det kommer til kontoroppbevaring, kan man frigjøre mye gulvplass. Med en vegghylle får du løftet oppbevaringen opp fra gulvet og samtidig få det plassert i øyehøyde. Velg et vegghengt hyllesystem som kan utvides og tilpasses etter dine behov.
Bruk hengemapper i stedet for ringpermer
Ofte har du og dine kolleger behov for å ha tilgang til de samme papirene. Derfor er hengemapper som regel den beste løsningen å oppbevare viktige dokumenter på samt at det skaper effektive arbeidsprosesser på kontoret. Hengemapper er enkle å merke, og med et hengemappeskap kan man oppbevare en utrolig mengde dokumenter. Erstatt tunge ringpermer med et felles hengemappeskap, noe som hjelper dere med å sortere felles dokumenter og holde oversikten.
Hold orden på skrivebordet ditt – det skaper arbeidsro
Blir det lett kaos på skrivebordet ditt med gamle utdaterte dokumenter, tørkede kulepenner, binders og skitne kaffekopper? Da er det på tide å ta kontroll over pulten! Rydd arbeidsflaten for alt unødvendig og tørk bordet med en ren klut. For å frigjøre mer plass på pulten kan man bruke en innovativ funksjonslist som kan monteres enten på et hev og senk skrivebord eller på en bordskjerm. Med sitt smarte tilbehør er en funksjonslisten genial oppbevaringsløsning for gjenstander som ellers raskt tar over skrivebordet. Hvis du er lei av ledningsspaghetti, er en nedsenket bordbrønn en pen og praktisk løsning. Ledningene forsvinner mens du kan ha laderen til enhetene dine ved fingertuppene uten at det tar opp plass. Tips: Merk ledningene dine slik at du alltid vet hva de tilhører.
Følg våre tips og få hjelp til å ta kontroll over kaoset på kontoret! Når du mangler inspirasjon er det viktig at du raskt finner de verktøyene du trenger for realisere dine ideer. Prioriter funksjonalitet når du velger kontorskap eller kontorhylle. Ved å velge riktig kontoroppbevaring får du kontroll over tingene dine og du gjør plass til dine flotte ideer.
Se vårt utvalg av Kontorskap og Kontorhyllor, Arkivskap og Stålskap.