Hos Gerdmans får du en ”Bedre Arbeidsplass”
Vi har hatt gleden av å skape bedre arbeidsplasser hos hundre tusentalls kunder i Norden i løpet av vår over 70 år lange historie. Vi er takknemlige for å få jobbe med bedrifter i alle størrelser!
Hos Gerdmans kan du bestille via flere kanaler: nettbutikk, e-post, telefon, brev eller via din egen innkjøpsportal. Gjelder det større prosjekt og innkjøp, ta kontakt med oss og vi hjelper deg med planlegging og veiledning.
Gerdmans er et nordisk selskap som via distansehandel selger varer til bedrifter og forbrukere (gjelder kun personer over 18 år) i Norden. Du kan enkelt handle via våre nettbutikker i Norden: Norge: gerdmans.no, Sverige: gerdmans.se, Danmark: gerdmans.dk eller Finland: gerdmans.fi
Vi tar forbehold om utgåtte varer. Vi forbeholder oss retten til produkt- og konstruksjonsendringer, og feil utenfor vår kontroll. Vi reserverer oss mot trykkfeil eller annen informasjonsfeil i alle våre salgskanaler (katalog, brosjyrer, nettbutikk med mer).
Gerdmans Innredninger AS
Postboks 488, 1302 Sandvika
Orgnr. 934650875
ÆRLIGE PRISER OG BETALINGSVILKÅR
Priser
Ærlighet er viktig for oss, og det vil vi at du som kunde skal merke. Prisene du ser i katalogen og i vår nettbutikk er de priser som gjelder (med reservasjon mot trykkfeil). Du skal altså ikke betale frakt- eller emballasjekostnader, uansett ordrestørrelse. Prisene angis i norske kroner (NOK), eksklusive merverdiavgift. Prisene gjelder inntil videre.
For produkter som inngår i ulike kampanjer gjelder prisen så lenge kampanjen varer. Gerdmans forbeholder seg retten til å justere priser grunnet omstendigheter som åpenbare feil i angitt pris, økte skatter, valutaendringer etc.
Tilbudsforespørsel - kontakt vår kundeservice, og vi hjelper deg gjerne.
Faktura
I alle våre kanaler kan juridisk person (bedrifter, offentlig forvaltning etc.) velge å betale mot faktura. Ved å velge faktura vil Gerdmans foreta en generell kredittvurdering. Dette kan innebære at vi ber om forskuddsbetaling. Faktura sendes separat fra forsendelsen, til registrert fakturaadresse, med betalingsvilkår 20 dager netto.
Ved forsinket betaling påløper den til enhver tid gjeldene rente + 8 %. Inndrivelseskostnad debiteres.
Vi ønsker å verne om miljøet, og sender deg gjerne elektronisk faktura i EHF-format.
Kortbetaling
I vår nettbutikk kan du enkelt betale med kort, VISA eller Mastercard. Når du har bekreftet kjøpet i kassen, registrerer du dine kortopplysninger og CVC-kode. Transaksjonen skjer med SSL-kryptering som innebærer at ingen utenforstående kan se dine opplysninger. Transaksjonen håndteres av DIBS by Nets. Vår nettbutikk oppfyller kravene PCI DSS samt 3D Secure. Gerdmans Innredninger AS har ikke tilgang til dine kortopplysninger, og kan heller ikke lagre disse. Utenlandske bankkort aksepteres ikke.
FRI FRAKT, LEVERINGSTID OG LEVERINGSBETINGELSER
Fraktfritt
Alle produkter leveres fraktfritt til gateplan på gitt adresse i hele Fastlands-Norge. Ingen kostnader tilkommer verken for transport eller emballasje. Eventuelle kostnader for innbæring betales av kjøper.
Leveringstid
En stor del av vårt sortiment lagerføres på vårt store lager i Sverige, og kan sendes innen 24 timer. Levering hos kunde alle hverdager mellom kl. 08.00 og 16.00, til gitt gateadresse. Aktuell leveringstid på produktene vises i vår nettbutikk, og i våre trykksaker markeres de artikler som kan sendes innen 24 timer. Leveringstiden oppgis på ordrebekreftelsen. Har du noen spørsmål vedrørende leveringstider, kontakt vår kundeservice.
Leveringsbetingelser
Vi leverer FRAKTFRITT til gateplan på gitt adresse i hele Fastlands-Norge, og følger Incoterms 2020. Skal leveransen skje utenfor landets grenser er det Incoterms 2020 EXW (kjøperen betaler frakten) som gjelder. Transport og emballasjekostnader inngår i prisen. Alminnelige leveringsbestemmelser NL01 gjelder. Eventuelle kostnader for innbæring betales av kjøper.
Skulle leveringen ikke skje som planlagt grunnet hinder hos kunden, sendes varene tilbake til vår speditør og du vil bli kontaktet for å avtale ny utkjøring. I slike tilfeller vil utkjøringskostnad faktureres. Har varene ikke blitt levert innen 3 dager etter første forsøk, vil det bli fakturert lagerleie frem til varene er levert. Etter 15 dager returneres varene til selger.
Tenk på dette ved levering:
- Sørg for at det er noen tilstede for å ta imot varene. Eventuell ventetid utover 15 minutter belastes etter gjeldende satser.
- Varer leveres med distribusjonsbil. Gi beskjed dersom det kan være restriksjoner eller noen hinder for fremkommelighet på gateadressen.
- Kontakt vår kundeservice dersom det er spesielle hensyn speditøren må ta med tanke på lossing.
- Tenk på at varen/varene skal kunne bæres inn uten risiko for å skade personer eller eiendom når du bestiller tilleggstjenesten innbæring.
Transportskader og mottagelse
Bedrift/juridisk person: Ved synlig skade på emballasjen skal dette anmerkes på fraktbrev eller på sjåførens PDA før bekreftet mottak. For at skaden skal kunne håndteres korrekt må du ta et bilde og spare på originalemballasjen, adresselappen og eventuell pall som fulgte varen.
Har varen en skade som ikke var synlig på emballasjen skal det meldes omgående til vår kundeservice, senest innen 7 dager etter mottak. Vedlegg et bilde av skadet vare og emballasjen, og kopi av fraktbrevet. En ny vare vil bli sendt deg kostnadsfritt så fort som mulig.
Privatperson/forbruker: Dersom varen er transportskadet ved levering, ber vi deg melde fra om dette omgående til vår kundeservice. For at vi skal kunne behandle reklamasjonen ovenfor vår speditør, må vi melde dette innen 7 dager. Vi må derfor ha beskjed innen denne tid.
En ny vare vil bli sendt deg kostnadsfritt så fort som mulig.
Ved synlig skade på emballasjen er det viktig at du gir beskjed til sjåføren og anmerker dette på fraktbrevet eller på sjåførens PDA før du kvitterer for mottak. For at vår reklamasjon til speditør skal kunne håndteres korrekt må du spare på originalemballasjen, adresselappen og eventuell pall som fulgte varen.
Force Majeure
Gerdmans Innredninger AS er ikke ansvarlige for skade eller forsinkelse som skjer grunnet lovbrudd, statlig inngrep, mobilisering, krigshendelser, naturkatastrofer, beslag, valutarestriksjoner, systemfeil, feil eller innskrenkninger i leveranser fra underleverandører, streik, lockout, boikott, blokader eller andre omstendigheter som fører til at Gerdmans ikke kan levere som avtalt, uten at det medfører unormalt høy kostnad.
ØVRIGE TJENESTER
Leveringsvarsel
Trenger du å vite når varene dine kommer så kan du bestille advisering. Da vil speditøren ringe eller sende en SMS i forkant av levering. Det er viktig at du oppgir et telefonnummer der sjåføren kan nå deg mandag til fredag. Tjenesten koster kr 195,- per sending.
Avtalt leveringstid
Trenger du levering til et bestemt tidspunkt, kan du bestille dette som en tilleggstjeneste. Du vil ikke få noe forhåndsvarsel når denne tjenesten først er bestilt. Kontakt kundeservice for mer informasjon og pris.
Innbæring
Samtlige leveranser fra Gerdmans regnes som standardleveranser til gateplan. Ønsker du innbæring/ oppbæring kan dette bestilles som en tilleggstjeneste. Varene vil da bli satt inn på ønsket plass. Kontakt kundeservice for mer informasjon og pris.
Montering
Trenger du hjelp til montering så kan Gerdmans være behjelpelig. Kontakt kundeservice for mer informasjon og pris.
RETURRETT OG TILBAKEBETALING
Returrett
Du har alltid 30 dagers returrett hvis du ikke er fornøyd med kjøpet. Godset må ikke være skadet, og skal returneres i originalemballasjen. Kontakt vår kundeservice for mer informasjon.
Du har rett til å åpne emballasjen og undersøke varen for å avgjøre om du er fornøyd. Velger du å angre kjøpet og returnere varen, så må den være i samme stand som ved levering. Har produktet blitt skadet etter leveringen, forbeholder Gerdmans seg rett til å redusere verdien med opp til 100 %. Alle tilbehør, instruksjonsbøker, monteringanvisninger etc. skal følge med returen. Sørg for god emballasje da retur til oss er kundens kostnad og ansvar. Original emballasje er alltid den beste beskyttelsen.
Returretten gjelder ikke i følgende tilfeller:
- Matter som er bestilt etter mål, kappet lengde.
- Spesialprodukter, produkter som ikke er i vårt standard sortiment.
- Ved kjøp av større kvanta eller produkter for et større beløp, gjelder returretten kun hvis du har bestilt en vareprøve først. Returretten gjelder da kun vareprøven.
Returinformation
Kontakt alltid vår kundeservice info@gerdmans.no for å melde fra om retur. Du vil få tilsendt en returfraktseddel og mer informasjon om returhåndteringen. Returen skal skje innen 30 dager etter mottak. Retur til oss er kundens kostnad og ansvar. Varen vil bli kreditert deg når vi har mottatt og godkjent returen.
Merk at en skade ved returtransport til oss er ditt ansvar. Bruk originalemballasjen, og pass på at varen er komplett. Alle tilbehør, instruksjonsbøker, monteringanvisninger etc. skal følge med returen.
Tilbakebetaling
En tilbakebetaling skjer alltid via en kreditnota. Denne sendes normalt i løpet av 14 arbeidsdager etter at vi har fått beskjed, mottatt og godkjent returen.
GARANTI OG REKLAMASJON
Garanti
Vi holder det vi lover! Kvalitet for oss betyr at du som kunde alltid skal være fornøyd. Vi gir 7 års funksjons- og materialgaranti på alle våre produkter. Garantien gjelder funksjons- og produksjonsfeil som skulle dukke opp i løpet av garantitiden. Garantien gjelder ikke feil som oppstår ved normal slitasje eller hvis du har endret produktets funksjon eller utseende.
Hvis du skal reklamere på et produkt, ber vi deg snarest mulig kontakte oss på info@gerdmans.no. Vi vil raskt gi deg en tilbakemelding på om reklamasjonen er innenfor garantien. Er den det, så vil vi skaffe deg reservedeler der det er mulig, skaffe nytt eller tilsvarende produkt, alternativt heve kjøpet.
Reklamasjoner
Kontroller alle produktene ved mottak med tanke på eventuelle skader. Synlige transportskader skal omgående anmerkes på fraktbrevet. Skjulte skader (ikke synlig på emballasjen) skal meldes fra til vår kundeservice innen 7 dager. Øvrige reklamasjoner skal også meldes direkte til kundeservice.
GDPR
Gerdmans Innredninger AS gjør sitt beste for å innhente så lite data som mulig om deg. Som kunde hos oss bruker vi følgende informasjon: navn, adresse, telefonnummer, e-post.
Dette er data som er viktig for oss i et kundeforhold med deg. Blant annet for å forhindre at personer under 18 år handler hos oss, og til hjelp i garantispørsmål.
Det er Gerdmans Innredninger AS, org.nr 934650875, som er ansvarlig for personopplysningene, og som behandler personopplysninger i henhold til Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven). EUs forordning for personvern, The General Data Protection Regulation (GDPR), blir norsk lov i 2018. Opplysningene kan behandles av oss eller noen av våre samarbeidspartnere. Vårt mål er å oppfylle vår forpliktelse overfor deg som kunde, og å kunne informere om aktuelle tilbud. Vi vil også bruke opplysningene i markeds- og kundeanalyser med tanke på vår markedsføring og bedriftsutvikling.
Ved å akseptere våre vilkår samtykker du i at vi kan kontakte deg i forbindelse med markedsføring. Vi kan komme til å kontakte deg via post, SMS, e-post eller på andre måter. Gerdmans arbeider hele tiden for å gi deg som kunde en bedre opplevelse av våre tilbud og produkter. Dette gjør at vi bruker flere kriterier i vår markedsføring, som for eksempel innkjøp i en viss kanal, innkjøp av sortiment, innkjøpsstørrelse, innkjøpsfrekvens. Våre kundeopplysninger kan også kompletteres for å tilby en så bra kundebehandling som mulig. Du som kunde har rett til å få vite hvilke opplysninger vi har om deg. Skulle vi ha feil informasjon, eller savne informasjon, er det vår plikt å rette opp dette.